سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که تو را از گزندى ترساند چون کسى است که تو را مژده رساند . [نهج البلاغه]
مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) استان بوشهر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» انگیزه تاسیس موسسه

بسم الله الرحمن الرحیم

مَن امَن بالله و الیوم الاخر و عمل صالحاً فلا خوفٌ علیهم و لاهم یحزنون ( سوره مائده 69 )

هر کس که به خدا و آخرت ایمان دارد و عمل صالح انجام دهدترسی و اندوهی برای آنان نیست .

 

انگیزه تاسیس موسسه

امروزه پیشرفتهای چشمگیری در زمینه علوم و صنایع نصیب بشریت گردیده است و از این رهگذر قسمتی از قوای طبیعی از اعماق اقیانوسها گرفته تا کرات آسمانی ، به تسخیر بشر در آمده است ولی این پیشرفتهای مادی بتنهایی قادر به تامین سعادت انسان نیست ، تا وقتیکه علوم مادی دوشادوش نیروی معنوی و فضائل اخلاقی در جامعه ای به پیش نرود چنین جامعه ای نه تنها جامعه پیشرفته و تکامل یافته نخواهد بود بلکه هر لحظه به انحطاط و سقوط نزدیکتر خواهد شد .

علیرغم این زندگی ماشینی ، اسلام که آئین زندگی و جهانی و ابدی است و قوانین آن ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان می باشد ، همه قوانین و برنامه های خود را بر مبنای توحید و ایمان بخدا جهان استوار ساخته و از این راه عالیترین فضایل و کمالات انسانی را بارور نموده است محبت که یکی از ارزنده ترین صفات بشری است از ارکان و شرایط اساسی ایمان شمرده شده است .

 موضوع محبت در اسلام به قدری اهمیت دارد تا آنجا که دین را چیزی جز محبت نمی داند . و احساسات و عواطف لطیفی که از اعماق روح انسان می جوشد و بصورت انواع نیکیها و مساعدتها و کمک با بناء نوع در صفحه زندگی تجلی میکند از عالیترین غرائز انسان است . احساسات است که قلب آدمی را از دیدن رنجها ، گرفتاریها ، مشکلات ، بسختی می فشارد و برای هر گونه فداکاری و از خود گذشتگی آماده می سازد .

انسان تنها یک ارگانیسم زنده نیست . بلکه حامل پیام مطلق خوبی و دانائی و زیبائی و ارزش است وحل مشکلات زندگی بدون گذشتها ، فداکاریها و نیکی به همنوع نیز غیر ممکن است .

یکی از ارکان زیرساز بنای تعاون اجتماعی حس مهربانی و فداکاری و گذشت است افراد و گروههای بکمال بلوغ خود میرسند که در فعالیتهای اجتماعی دارای چنین روحیه ای باشند آنانکه به حیات و زندگی علاقمندند در درجه اول بایستی به زندگی خدمت کنند و سهمی مشخص و حتمی در ایجاد یک جامعه سالم و نیرومند بعهده بگیرند .

هر قدر بلوغ عاطفی و رشد بینش اجتماعی مردم زیادتر باشد بمصالح یکدیگر توجه بیشتری خواهند داشت . اندیشه مثبت و همدردی درباره دیگران در عین حال که نشانه کمال آدمیت است کمک به ایجاد محیطی سالم برای زندگانی بهتر خود شخص خواهد بود شکی نیست که عادت به گذشت و فداکاری و کارهای نیک به آسانی بدست نمی آید یکی از دانشمندان می فرماید نیکوکاری در مرحله اول زحمت دارد و هر قدر در این راه بیشتر رفتیم توانایی ما زیادتر می شود .

کوشش برای رفع گرفتاریها و مصائب دیگران نه تنها وظیفه هر فردی است بلکه از بهترین و عالیترین لذائذ حیاتی بشمارمی آید انسان باید دامنه محبت خود را آنچنان وسیع و گستردهبگیرد که همه مردم بتوانند در آن جای گیرند . احسان و نیکی حد و مرزی ندارد چه منابع عواطف انسانی عظیم و ذخائر آن پایان ناپذیر است و هر قدر بیشتر از آن بهره برداری شود جوشش بیشتری خواهد کرد .

می گویند عقل محدود است ولی عواطف انسانی نامحدود میباشد . بنابراین از نشانه های بارز انسان محبت و نیکی کردن است محبت و بخشش خالص که با انگیزه ویژه ای با آن اقدام می کند . نیکی بخاطر خدا و در راه خدا و قرآن اینگونه نیکوکاران را معرفی می کند . نیکوکار کسی است که دارائی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقرا و رهگذران نیازمند و مستمندان بدهد و هم در آزاد ساختن بندگان صرف کند



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علیرضا ( پنج شنبه 87/5/3 :: ساعت 12:31 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سیماى حضرت فاطمه علیهاالسلام در روز قیامت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 64069
» درباره من

مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) استان بوشهر

» پیوندهای روزانه

چه لذتی دارد حجاب [59]
استخاره [55]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دعا . رجب . ماه . نماز .
» آرشیو مطالب
خرداد ماه 89
اردیبهشت89
فروردین89
اسفندماه88
مهر 88
شهریور 88
مردادماه88
تیرماه 88
اردیبهشت88
خرداد88
دیماه87
مرداد87
اسفند89

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
لحظه های آبی
دفاع نیوز فرهنگ شهادت
کانون فرهنگی هنری مسجد ولیعصر (عج)کنگان
شبح سیاه
سربازی در مسیر
تبلیغ ِآگهی
مکتب وحی
رند
طراحی هر پوستر و بنری که شما بخواین
یاسین مدیا
سایت خبری استان بوشهر
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران
مردم یار
یاوران دکتر احمدی نژاد
شهید آوینی
سایت رسمی اهدا عضو
آقای بهجت (دامت برکاته)
معروف یاران
حریم یاس
هیئت الرضا
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
پایگاه اطلاع رسانی شیعیان
ذاکرین
رقیه خاتون
بچه های قلم
جاده خاطره ها
پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی شاهد
خبرگزاری فارس
مؤسسه خیریه خادمان حریم ولایت

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



























» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب